maandag, december 9, 2019

Destiny 2 Shadowkeep Armor 2.0 uitgelicht

De grootste character customization aanpassing tot nu toe

Destiny 2’s nieuwe uitbreiding Shadowkeep krijgt een nieuw armorsysteem, genaamd Armor 2.0. Bungie lichtte gister tijdens een stream meer toe over Armor 2.0 in Destiny 2.

Destiny 2 Armour 2.0 wordt de grootste verandering in character customization Destiny 2 Shadowkeep. Het verdubbelt onder andere het aantal statistieken op armor, stelt spelers in staat tot drie mods van hun keuze toe te voegen aan elk armorpiece en hun uiterlijk aan te passen met de altijd toffe ornaments (die nu voor meerdere armors beschikbaar zijn).

 

Armor 2.0 mod slots

De basis van Armor 2.0 is vrij eenvoudig: elk armor heeft een “energiepool” en het toepassen van mods gebruikt een deel van die energie. Alle 2.0 armor heeft drie mod-slots: een algemene slot voor neutrale dingen zoals stat boosting mods of Minor Resistance, en vervolgens twee slots voor wapen- of skill specifieke mods. Als je vijf energie hebt, kun je twee mods die één energie kosten en een mod die drie kost gebruiken. Als je 10 energie hebt, kun je twee modi met vijf kosten gebruiken en je derde slot leeg laten. Betere mods kosten de meeste energie, dus het gaat allemaal om het budgetteren van je slots. Afgaande op wat we zagen, begint armor bij vijf energie en kan het geüpgraded worden tot maximaal 10 energie. Het maximaliseren van een armor level verhoogt de stats met 2 punten.

 

Hoe krijg je armor- en weapon mods?

Zodra Armor 2.0 uit is, zijn mods beschikbaar bij verschillende bronnen. De Gunsmith zal nog steeds een roterende selectie van mods verkopen die je kunt kopen met mod-componenten. Ook ontvang je mods van Gunsmith-pakketten.

Tip: begin vast Weapon Parts te verzamelen zodat je die straks kan inruilen.

Mods vallen ook als world drops en in activiteiten zoals raids, Iron Banner en mogelijk strikes en dungeons. Bungie heeft niet precies vastgesteld welke mods waar vandaan komen, maar het klinkt alsof algemene mods overal zullen vallen. Specifieke activiteiten kunnen unieke mods opleveren, wat hetzelfde is de raid-exclusieve mods die nu beschikbaar zijn.

 

Wat gebeurt er met huidige armor (zoals Solstice)?

Bestaand armor zal perfect bruikbaar zijn, zelfs nadat Armor 2.0 valt. Het heeft echter niet de nieuwe stats hebben – namelijk Intellect, Discipline en Strength – noch zal het toegang hebben tot de drie mod-slots die 2.0 armor heeft. Het goede nieuws is dat je relatief snel sterkere en mooiere versies van je huidige favoriete uitrusting zou moeten kunnen bouwen. Armor 2.0 gaat tot op zekere hoogte op de resetknop drukken, maar het klinkt alsof de nieuwe dingen de moeite waard zijn om de oude dingen weg te gooien.

De Solstice armor set van dit jaar zal worden omgezet in een 750-Power Armor 2.0 set wanneer Shadowkeep wordt gelanceerd, waardoor het de perfecte starter build is. De nieuwe Power-cap in Shadowkeep is 800, maar in de stream zagen dat je daar ietsje boven kan komen door seizoensgebonden Power te verzamelen met behulp van Artifacts.

 

Ornaments en Everess gear

Armor 2.0 is in het algemeen behoorlijk fashion gericht en de toevoeging van universele ornamenten is een van de belangrijkste pijlers. Alle Eververse-armor die je tot nu toe hebt verzameld, zijn beschikbaar als universele ornamenten op al je armors. Je kunt deze op dezelfde manier toepassen als shaders of ornamenten via het nieuwe tabblad Cosmetica van het voorbeeldscherm van het armor. Selecteer gewoon je armor, selecteer het gewenste ornament en pas het toe.

 

Strength, Intellect en Discipline – anders dan Destiny 1

Bovenop Mobility, Resillience en Recovery – die nog steeds dezelfde dingen doen – zal Armour 2.0 rollen met Intellect, Discipline en Strength. Dit waren de armor stats in de Destiny 1 en ze hebben in principe dezelfde effecten in Destiny 2:

Intellect: verhoogt je Super charging

Discipline: verhoogt je grenade charging

Strength: verhoogt je melee charging

Nieuw armor heeft niet alleen meer statistieken, het heeft ook meer gedetailleerde statistieken. Momenteel hebben Mobility, Resillience en Recovery een bereik van nul tot 10. In Armor 2.0 zal dat bereik nul tot 100 zijn. Er zijn ook niveaus van effectiviteit binnen dat bereik; elke 10 punten verbetert dramatisch de potentie van die stat. Dus het is alsof we nog steeds 10 lagen hebben voor elke stat, maar nu draagt elk armorpiece meer stat-punten. Bovendien kun je mods toepassen om een van deze zes stats te verbeteren.

 

Meer weten over Armor 2.0 in Destiny 2?

Check dan onderstaande video van YouTuber Houndish! Hij gaat in detail in op de aanpassingen. Wat vind jij: klinkt Armor 2.0 als een verbetering voor Destiny? Deel je mening in de comments!

Robert Hoebe
Robert Hoebe
Robert is eindredacteur van RADmag.nl. Groot fan van games als Destiny, WoW, Animal Crossing, The Elder Scrolls en vele andere titels. Naast gamen ook bedreven in urenlang Netflixen en lezen. Na een opleiding Redactie & Mediaproductie schrijft hij nu op RADmag.nl, voornamelijk over gaming.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here