PlayStation 5: nooit meer laadtijden in games?

Als het aan Sony ligt, dan gaan spelers op de PlayStation 5 geen last meer krijgen van laadtijden. Sony vroeg afgelopen week een patent aan om een techniek vast te leggen waardoor dit mogelijk zou zijn. De techniek zou game werelden beter opsplitsen, waardoor gebieden los van elkaar kunnen laden. Ofzo.

Naadloze overgangen in games, dat klinkt heel erg vet. Games zonder laadtijden is echter niets nieuws. Kijk naar Red Dead Redemption 2: een enorme game waarin je bijzonder weinig hoeft te wachten op laadschermen. En ook games zoals Quake 3 en zelfs The Elder Scrolls: Morrowind konden laadtijden grotendeels elimineren, bijvoorbeeld door level streaming in te zetten.

Leuk dus, dat Sony en PlayStation hier heel tof een patent voor aanvragen, maar dergelijke technieken worden al jaren ingezet. Onderstaande (stiekem gefilmde) opname laat in meer detail de scherpere laadtijden van de PlayStation 5 zien. Dat komt overigens niet door bijzondere mythische technieken, maar gewoon door een goede SSD in de console te douwen.

 

Dus, wat vind jij? Wordt dit baanbrekend en een veelgebruikte techniek, of is het gewoon weer een marketing strategie? Laat het ons weten in de comments!

Robert
Robert
Robert is eindredacteur van RADmag.nl. Groot fan van games als Destiny, WoW, Animal Crossing, The Elder Scrolls en vele andere titels. Naast gamen ook bedreven in urenlang Netflixen en lezen. Na een opleiding Redactie & Mediaproductie schrijft hij nu op RADmag.nl, voornamelijk over gaming.

Laatste artikelen

Gerelateerde artikelen

Leave a reply

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in